Poza zaplanowanymi celami, w czasie tego spotkania zadecydowano o uruchomieniu strony internetowej pod nazwą “Don Bosco Media”.
Głównym przedmiotem obrad była analiza sytuacji salezjańskich wydawnictw w Europie z punktu widzenia teleinformatyki (ICT -Information Communication Technology), nowych rodzajów użytkowników, duszpasterstwa salezjańskiego oraz sytuacji ekonomicznej i rynkowej. A wszystko to w celu zawarcia odpowiednich porozumień, określenia form współdziałania i współpracy na poziomie kontynentalnym.
Wśród różnych omawianych zagadnień znalazły się główne wyzwania, jakie stają przed wydawnictwami, pozostające w zgodzie z założeniami charyzmatu salezjańskiego, nowe rodzaje użytkowników, personel pracowniczy i dobre praktyki, jakie już zostały wdrożone.
Zostały zawarte porozumienia dotyczące współpracy i wspólnego działania na poziomie europejskim w perspektywie obchodów dwustulecia urodzin Ks. Bosko w 2015 r. W tym kontekście wszystkie wydawnictwa dzieliły się z innymi swoimi projektami.
16 uczestników, a wśród nich niektórzy członkowie Dykasterii ds. komunikacji społecznej, brało udział w codziennej Mszy św., której przewodniczył kolejno Przełożony Generalny ks. Pascual Chávez i jego wikariusz – ks. Adriano Bregolin. Natomiast pan Jean Paul Muller, ekonom generalny, wygłosił dwie prelekcje: pierwsza dotyczyła jakości personelu pracującego w sektorze wydawniczym, a druga – linii administracyjnych wydawnictw.
Pośród decyzji, jakie podjęto w czasie tego spotkania, znalazła się także ta dotycząca opracowania strony internetowej “Don Bosco Media”, której zadaniem będzie zaprezentowanie dzieła Księdza Bosko pod kątem wydawniczym oraz nawiązanie kontaktu i współpracy pomiędzy wydawcami z Europy.
Za: www.infoans.org.