Każdy mieszkaniec Krakowa czy turysta mógł dziś podróżować ulicami miasta ze słynnym benedyktynem, o. Leonem Knabitem. Zakonnik wystąpił w nietypowej dla siebie roli – taksówkarza.
Taksówkę ze znanym benedyktyńskim publicystą można było spotkać m.in. na Powiślu, Szerokiej, Franciszkańskiej czy placu Wolnica. Podróż, która kosztowała dosłownie “jeden uśmiech” odbyło ponad 10 osób, w tym pielgrzymi, którzy przyjechali do Krakowa na Światowe Dni Młodzieży z Kanady i Szwecji. Wielu podchodziło także, aby po prostu zrobić sobie zdjęcie z zakonnikiem i chwilę porozmawiać.
– Traktuję to jako moje świadectwo o Panu Bogu – że mimo tylu lat trzymam się dobrze i radośnie dlatego, że mam Boga przy sobie, że On mi zawsze towarzyszy. Zatem kto zechce, to zrozumie i zacznie szukać na tej drodze – powiedział o. Leon. Jak dodał benedyktyn udziałem w kampanii stara się być przedstawicielem tych starszych ludzi, którzy “nie składają broni” i są aktywni – chodzą na fitness, malują, piszą czy uczęszczają na Uniwersytety Trzeciego Wieku.
Zapytany o przesłanie dla młodych na ŚDM o. Knabit zachęcił do nadziei, która jest większa od trosk. – Nie obiecujemy, że nie będzie trosk. Już przyjeżdżają tu radośni młodzi ludzie, ale każdy z nich ma swoje problemy. Jednak trzeba mieć nadzieję, że z Jezusem wszystkiemu się podoła – powiedział zakonnik.
Podróżowanie po Krakowie w towarzystwie o. Knabita było kolejnym elementem kampanii promocyjnej Województwa Małopolskiego pod hasłem “Młodość to stan ducha”, związanej ze zbliżającymi się Światowymi Dniami Młodzieży.
– Chcieliśmy w tej kampanii postawić na wartości. Hasło ‘Młodość to stan ducha’ jest bardzo uniwersalne. Stanowi swego rodzaju pocieszenie, że bez względu na wiek możemy zachować charyzmę i energię. Nie ma też lepszego przykładu na to niż osoba ojca Leona Knabita – podsumowała Gabriela Prokocka-Kazek, dyrektor departamentu marki Małopolska.
To właśnie ojciec Leon Knabit jest twarzą kampanii, która spogląda na Małopolan i turystów z billboardów. Benedyktyna można zobaczyć także jako spadochroniarza w spocie promocyjnym Małopolski na antenie TVP i TVN.
Za: www.deon.pl.