W dniach od 18 do 20 kwietnia kilkudziesięciu dziennikarzy z mediów katolickich i świeckich z całego kraju będzie się przysłuchiwało debacie na temat: „Kościół a media”.
„Kościół nie tylko funkcjonuje w świecie mediów instytucjonalnie – jako nadawca lub wydawca. Kościół jest obecny w mediach, ponieważ znaczną część środowiska dziennikarskiego stanowią ludzie wierzący, którzy niekiedy stają wobec problemu napięć pomiędzy wymogami etycznymi a oczekiwaniami pracodawców i odbiorców” – mówi marianin ks. Piotr Kieniewicz, rzecznik prasowy licheńskiego sanktuarium.
„Nasza konferencja jest próbą refleksji nad różnymi płaszczyznami spotkania Kościoła ze światem mediów. Jej celem jest pomóc dziennikarzom lepiej tę rzeczywistość rozumieć, ale też dobrze odpowiadać na zauważane problemy i wyzwania” – dodaje ks. Kieniewicz.
Wśród prelegentów znajdą się m.in.: redaktor naczelny portalu „NaTemat.pl”, Tomasz Machała – który spróbuje odpowiedzieć na pytanie, czy katolik pracujący w mediach ma obowiązek promować swoją wizję świata, a także szef tygodnika „Gość Niedzielny”, ks. Marek Gancarczyk – który opowie o doświadczeniu budowania kościelnego czasopisma.
Interesująco zapowiada się blok tematów z udziałem ekonomistów, którzy w swoich wystąpieniach zmierzą się z pytaniami: „Dlaczego w mediach katolickich nie ma normalnych reklam?” i „Co musiałoby być, by katolickie medium było atrakcyjne inwestycyjnie?”.
Licheńska konferencja jest już siódmą z cyklu „Kościół bez tajemnic”. Jej głównym organizatorem jest Biuro Prasowe Sanktuarium Matki Bożej Licheńskiej w Licheniu Starym, a współorganizatorem od paru lat miesięcznik „W drodze”.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: Radio Watykańskie, tygodnik „Gość Niedzielny” oraz miesięcznik „Uważam Rze”.
sz, dominikanie.pl / lichen.pl / kn