W Warszawie przez trzy dni (22-24 listopada) odbywały się szkolenia medialne dla ludzi Kościoła odpowiedzialnych za komunikowanie się ze światem przez środki społecznego przekazu. Dziennikarze nowych i tradycyjnych mediów uczyli duchownych oraz osoby konsekrowane i świeckie, jak robić to odpowiedzialnie, mądrze i skutecznie.
Red. Paulina Guzik (TVP1, Więź, Crux), red. Beata Lubecka (Radio Zet), red. Marcin Przeciszewski (KAI), red. Marcin Zaborski (TVN24) i red. Tomasz Krzyżak (Rzeczpospolita) mówili o obowiązujących zasadach w tej materii i najczęściej popełnianych błędach w sytuacjach kryzysowych instytucji. Analizowali konkretne przypadki.
Prof. Monika Przybysz (UKSW) swoje wystąpienie poświęciła prawu medialnemu w praktyce. Ks. prof. Józef Kloch zajął się zagadnieniem infografiki w tekście prasowym. A o. Jan Maria Szewek OFMConv uczył redagowania zapowiedzi i relacji z wydarzeń.
Najmłodsi zaproszeni eksperci – Dominika Przybysz, ks. Michał Radziwiłł CM, Magda Murawska podzielili się z uczestnikami szkoleń swoją wiedzą i doświadczeniem nt. mediów społecznościowych. Przeprowadzili również ćwiczenia.
W tegorocznym szkoleniu medialnym wzięło udział ponad 70 osób. Warsztaty po raz pierwszy zostały zorganizowane 15 lat temu w Krakowie i były adresowane dla sióstr zakonnych i zakonników. Z czasem dołączyli do nich rzecznicy polskich diecezji i innych instytucji kościelnych. W tym roku oferta została skierowana do wszystkich ludzi zajmujących się komunikacją w Kościele.
Organizatorami warsztatów są: prof. Monika Przybysz, Katarzyna Ferens, ks. prof. Józef Kloch i o. Jan Maria Szewek OFMConv.
Red.