W ramach Rady Prowincji zgromadzili się: o. Prowincjał, asystenci prowincjalni, delegaci o. Prowincjała, przełożeni wspólnot i kierujący filiami, a także osoby z Kurii Prowincjalnej.
Pierwsza część Rady miała charakter formacyjny. Rozpoczęła się od adoracji Najświętszego Sakramentu w ciszy zakończonej Koronką do Bożego Miłosierdzia. Następnie odbyło spotkanie w grupach. W ramach osobistej refleksji i dzielenia się wykorzystano numery 69-71 z VI rozdziału pijarskich Konstytucji mówiące o przeżywaniu naszego ubóstwa oraz fragmenty komentarza pt. „Charyzmatyczna lektura naszych Konstytucji” o.o. Asiaina i Miró.
Jak zauważył o. Prowincjał Mateusz Pindelski pierwszy dzień był dniem słuchania – słuchania Pana Boga w czasie modlitwy, słuchania siebie nawzajem w czasie dzielenia po refleksji w oparciu o Konstytucje.
Drugi dzień do południa zaplanowano jako informacyjny. Głos zabrali: o. Prowincjał, Ekonom Prowincjalny, Sekretarz Prowincjalny i jednocześnie Asystent ds. duszpasterstwa młodzieży i komunikacji, Wikariusz Prowincjalny i jednocześnie Asystent ds. parafii, Delegat ds. powołań oraz Delegat ds. formacji oraz integracji charyzmatycznej współpracowników świeckich, a także Koordynatorka Centrów Kultury Calasanz.
Popołudnie wypełnił czas na dyskusję w komisjach według uporządkowanych trzech tematów problemowych: Co zrobić, żebyśmy wierniej żyli Konstytucjami i Regułami w zakresie ubóstwa osobistego i wspólnotowego? Jak odnowić duchowość i umiejętność celebrowania Mszy Świętej w formie zwyczajnej liturgii rzymskiej rytu łacińskiego? Jakie strategiczne decyzje dotyczące domów i dzieł powinniśmy podjąć w najbliższym czasie?
5 marca był dniem spotkania dyrektorów szkół pijarskich działających w 8 miastach w Polsce. Była to okazja do podsumowania pierwszego Pijarskiego Spotkania Edukacyjnego, które, jak mówi Asystent ds. szkół, zostało zorganizowane z inicjatywy powstałej we wrześniu Rady ds. Edukacji i Innowacji Pedagogicznych. Ponadto poruszono tematy związane z organizacją życia szkół od strony personalnej, prawnej i ekonomicznej. Zaprezentowano również analizę tzw. EWD – edukacyjnej wartości dodanej.
Za: www.pijarzy.pl