Chcąc towarzyszyć tej drodze, Dykasterium ds. Komunikacji Społecznej przygotowało projekt graficzny, na który składa się potrójne logo i plakat.
Logo będzie się zmieniać w swoim wyglądzie i kolorystyce w ciągu tych trzech lat tematycznych. Oblicze Ks. Bosko, umieszczone wśród młodzieży, przypomina, że jego życie było nieustannym darem dla nich; krzywe linie, zakreślone na marginesie, przywołują ubogie początki świętego z Turynu – „wieśniaka z Becchi" – i horyzonty, w stronę których skierowany był jego sen i jego misja: zbawienie młodzieży.
Plakat, pierwszy z serii, przywołuje zaangażowanie tego trzylecia: poznać Ks. Bosko. Po jego lewej stronie znajduje się oblicze Ks. Bosko, wzorowane na odlewie, jaki Cellini wykonał tuż po jego śmierci i w oparciu o który został wykonany woskowy odlew twarzy, która dzisiaj przedstawia go w urnie, zarówno tej, która znajduje się w Bazylice Maryi Wspomożycielki w Turynie, jak i tej, która peregrynuje po świecie. Pod mottem znajdują się daty trzylecia, ze wskazaniem pierwszego jego etapu. Domek w Becchi, przez niego samego wskazany słowami „to jest mój dom", przywołuje początki historyczno-biograficzne; scena spowiedzi z młodym Pawłem Albera (1861), jego drugim następcą, przypomina o jego głównej trosce: zbawienie młodzieży. Trzy zdjęcia odsyłają do niektórych etapów jego życia: orkiestra (1870): jego integralny humanizm; pierwsza wyprawa misyjna (1875): otwarcie się Zgromadzenia na misje; Martí-Codolar (1886): dojrzałość jego życia, całkowicie oddanego młodzieży. Kolejne dwie wersje plakatu będą dostępne w najbliższych latach.
Projekt został zrealizowany przez DBICA z Chennai, a w sposób szczególny przez ks. Harrisa Pakkama, szefa wykonania, i J. Sathisha Paula, projektanta grafiki. DBICA jest szkołą sztuk graficznych i wizualnych, prowadzącą różnorodną działalność na polu mediów, rysunku, kultury i sztuki. Przestrzeniami działania tego ośrodka, powstałego w 1997 r. jako ośrodek wychowania do środków społecznego przekazu, są: animacja i profesjonalne szkolenia w zakresie mediów, propozycje seminariów i badań, produkcja materiałów audiowizualnych oraz festiwale filmów krótkometrażowych. Głównym celem jest dać poznać i ukochać Ks. Bosko poprzez różne formy sztuk plastycznych, przybliżając do niego dzieci i młodzież, zwłaszcza tę najuboższą, z Indii.
Dykasterium ds. Komunikacji Społecznej zachęca Inspektorie i Delegatów KS do pobrania logo i plakatów oraz umieszczenia ich na własnych stronach internetowych i wykorzystania we własnych inicjatywach, podejmowanych w czasie tego trzylecia przygotowania do obchodów roku dwustulecia: 2014-2015. „Mam nadzieję, że ta inicjatywa, jak to miało miejsce w przypadku loga z okazji 150-lecia Zgromadzenia, pomoże odczuć jedność Zgromadzenia oraz wzmocnić sens i głęboki wymiar obchodów, do których się zbliżamy" – twierdzi ks. Filiberto Gonzalez, Radca ds. Komunikacji Społecznej.
Plakat, w różnych językach, jest dołączony do czerwcowego numeru ANSfoto. Na stronie sdb.org dostępne są trzy pliki z trzema logo i pierwszym plakatem; tam też można poprosić o oryginalny plik, który można wykorzystać do adaptacji w innych językach.
ANS – Rzym
Za: www.infoans.org