Przedstawiciele sześciu salezjańskich uczelni Ameryki odbywają w tym tygodniu spotkanie w pomieszczeniach Uniwersytetu Salezjańskiego Boliwii w La Paz, aby omówić dalsze działania związane z programem uzgodnionym przez delegatów salezjańskich ds. instytucji szkolnictwa wyższego (IUS), czyniąc to w ramach wspólnego planowania, jakie jest realizowane od wielu lat.
W ramach tego wspólnego planowania, które odbywa się w ramach kontynentalnych spotkań IUS, odbędzie się spotkanie koordynacyjne dotyczące “Wspólnego Programu”, który obejmuje wspólne inicjatywy mające na celu zapewnienie odpowiedniej jakości kształcenia studentów. W tym roku to Uniwersytet Salezjański w Boliwii jest gospodarzem tego spotkania.
Uniwersytet Salezjański w Boliwii należy do sieci Salezjańskich Instytucji Szkolnictwa Wyższego – IUS, którą tworzą 94 instytucje szkolnictwa wyższego na całym świecie, zlokalizowane w 22 krajach, na 5 kontynentach świata. Różnice społeczne, kulturowe i prawne związane z krajami, w których są one obecne, oznaczają, że sieć IUS jako całość oferuje dużą różnorodność modeli i doświadczeń.
W spotkaniu biorą udział: Luisa Amelia Sibrián Escóbar z Uniwersytetu “Don Bosco” w Salwadorze; Ángela Cecilia Flores Ortíz i Pablo Cornelio Farfán Pacheco z Politechniki Salezjańskiej w Quito, w Ekwadorze; Sara Guadalupe Sánchez Tapia z Uniwersytetu Salezjańskiego w Meksyku; Onasiss Aron Rodas Azañon i Ricardo José Rodríguez García, z Uniwersytetu Mezoamerykańskiego w Gwatemali. Obecna jest również Rúbia Renata Marques z Uniwersytetu “Dom Bosco” w Brazylii.
Goście, którzy przybyli w miniony weekend, intensywnie pracują nad konstruowaniem, analizą i oceną wskaźników jakości kształcenia studentów w oparciu o wymianę wiedzy i doświadczeń w regionie Ameryki Łacińskiej.
Uczestnicy spotkania mają nadzieję, że rezultaty tych obrad uwidocznią postępy poczynione we wdrażaniu systemów jakości, w czym punktami odniesienia są modele, którymi już dysponują: Model Kształcenia Edukacyjnego oraz System lub Model Jakości.
Dla Sieci IUS jednym z podstawowych zadań jest “sformułowanie ogólnych wytycznych, które ułatwią każdej społeczności akademickiej opracowanie własnego salezjańskiego programu kulturalno-naukowo-techniczno-edukacyjno-duszpasterskiego” w celu zachęcenia do podejmowania inicjatyw, które przyczyniają się do wzmocnienia relacji między poszczególnymi IUS, mając zawsze na względzie dobro młodych ludzi.
Za: www.infoans.org